Harika Fotoğraflar İçin İpuçları (Kodak Web Sitesi’nden)

Bu bilgiler Kodak web sitesinden alınmıştır. Tüm metin ve fotoğraflar Kodak firmasına aittir.

0401 0402

Harika fotoğraflar için ipucuçları

Fotoğrafını çektiğiniz kişinin gözünün içine bakın

Gerçek yaşamda olduğu gibi, fotoğraf çekerken kişinin gözünün içine bakmak arada bir bağ oluşturur. Birinin fotoğrafını çekerken, o manyetik bakışların, büyüleyici gülümsemenin gücünü ortaya çıkarabilmek için makineyi kişinin göz seviyesinde tutun. Çocuklar söz konusuysa, bu onların boyuna inmeniz gerekiyor demektir. Çektiğiniz kişinin her zaman makineye bakması gerekmez. Tek başına göz seviyesi açısı sizi resmin içine çeken kişisel ve davetkar bir duygu yaratır.

0403 0404

Daha yakına gidin

Fotoğrafını çektiğiniz nesne arabadan daha küçük bir objeyse, deklanşöre basmadan bir, iki adım yaklaşıp zoom kullanın. Amacınız fotoğraf karesini fotoğrafını çektiğiniz objeyle doldurmak olmalıdır. Yakın çekimle, kalkmış bir kaş ya da serpiştirilmiş çiller gibi anlam katacak ifadeler yakalayabilirsiniz.
Ancak fazla yakına giderseniz fotoğrafınız bulanıklaşır. Çoğu fotoğraf makinesinin en yakın odak mesafesi yaklaşık 90 cm ya da makinenizden bir adım uzaklıktadır. Fotoğraf makinenizin en yakın odak mesafesinden (emin olmak için makinenizin kullanım kılavuzuna bakın) daha yakına giderseniz fotoğraf bulanık çıkar.

0405 0406

Sade bir arka plan kullanın

Sade bir arka plan fotoğrafını çektiğiniz objenin daha iyi görüntülenmesini sağlar. Makinenizin vizöründen bakarken çektiğiniz objenin çevresini inceleyin. En sevdiğiniz yeğeninizin kafasından çıkan antenler, kulaklarından sarkan arabalar olmaması için özen gösterin.

0407 0408

Fotoğrafını çektiğiniz objeyi tam ortalamayın

Sahnenin tam ortası, gösteri yapan kişi için bulunmaz bir yerdir. Ancak, fotoğraf karenizin tam ortası için aynı şeyi söylemek doğru değil. Çektiğiniz nesneyi fotoğraf karesinin tam ortasından hafif yana kaydırarak, fotoğrafınıza hayat verin. Vizörünüzde karelerden oluşan bir oyun tahtası olduğunu varsayın. Şimdi fotoğrafını çektiğiniz nesneyi tahtadaki karelerden birine yerleştirin.

 0409 0410

Otomatik odaklı bir fotoğraf makineniz varsa, bu tür makinelerin çoğu vizörün ortasında bulunan nesneye odaklanacağından, odağı kilitlemeniz gerekir. (Yarım deklanşör yapıp, deklanşörü basılı tutarak kadraj yeniden düzenlenir)

Dış mekanda flaş kullanın

Parlak gün ışığı yüzde istenmeyen derin gölgeler oluşturabilir. Yüzü aydınlatmak için flaş kullanarak gölgeleri yok edin. Güneşli havalarda insan resmi çekerken flaşınızı açmayı unutmayın. Dolgu flaşı (fill-flash) modunu ya da tam flaş (full-flash) modunu seçebilirsiniz. Fotoğrafını çektiğiniz kişi en fazla 1,5 metre uzaklıktaysa dolgu flaşı, daha uzaktaysa tam flaş modu gerekebilir. Dijital bir fotoğraf makinesiyle sonuçları incelemek için fotoğraf görüntüleme panelini (LCD ekran) kullanın.

Bulutlu günlerde varsa sürekli flaş modunu seçin. Flaş insanların yüzünü aydınlatır ve yüz hatlarının öne çıkmasını sağlar. Bulutlu günlerin hafif ışığı bazen hoş sonuçlar verebildiğinden, flaşsız olarak da fotoğraf çekmeyi deneyin.

0411 0412

Işığa dikkat edin

Fotoğrafını çektiğiniz nesneden sonra fotoğrafın en önemli öğesi ışıktır. Işık çektiğiniz fotoğraftaki her şeyin görünümünü etkiler. Anneannenizi çekerken, yandan vuran parlak gün ışığı kırışıklıkları belirginleştirir. Oysa bulutlu bir günün loş ışığı aynı kırışıklıkları gizler.

Çektiğiniz nesne üzerine fazla ışık düşmesini istemiyor musunuz? O halde ya kendiniz yer değiştirin ya da çektiğiniz nesnenin yerini değiştirin. Manzara fotoğrafı çekerken, ışığın kavuniçine çaldığı ve tüm arazi boyunca uzanıp gittiği sabahın erken ya da akşamın geç saatlerini deneyin.

0413 0414

 

Poz verdirmek için çok uğraşmayın.

Amaç bu kişiyi rahatlatmak ve doğal bir poz vermesini sağlamaktır. Bu kişinin en sevdiği yerde veya en azından rahat bir yerde çekmeye çalışın. Anlamlı aksesuarlar, örneğin bir kupa, bir müzik aleti hatta bir balık bile fotoğrafın anlamını güçlendirebilir.

0415

Habersiz fotoğraflar çekin

Fotoğrafını çektiğiniz kişiye objektife bakmasını söyleme dürtünüze yenik düşmeyin. Çeşitlilik önemlidir. Onların çalışırken, oynarken, bir yere yaslanmış sohbet ederken ya da dinlenirken habersiz fotoğraflarını çekin.

0416

Doğal ışık kullanın

Bulutlu, kapalı günlerin insan fotoğrafı için en iyi ışığı sağladığını öğrenmek size şaşırtıcı gelebilir. Parlak güneş gözlerin kısılmasına yol açar ve yüzde keskin gölgeler oluşturur. Kapalı günlerde ışık yumuşaktır ve yüzleri daha çekici gösterir. Kapalı mekanlarda, flaşı kapatıp pencereden gelen ışığı kullanarak fotoğrafını çektiğiniz objeye yumuşak, neredeyse ışıldayan bir görünüm kazandırabilirsiniz.

0417

Keskin gölgelerden kaçının

Bulutlu bir gün ya da loş bir ortamın hafif ışığını kullanarak keskin gölgelerden kaçının. Güneşli günlerde, fotoğraf makinenizin birden fazla flaş modu varsa, sürekli flaşı seçin. Bu, parlak gün ışığında bile flaşın patlamasını sağlar. Bu, yakındaki nesneler üzerine düşmüş gölgeleri doldurarak doğrudan güneş ışığında daha keyifli portreler oluşturur. Fotoğraf makinenizin kılavuzuna bakın.

 0418

Manzara fotoğrafı çekme

Fotoğrafa güçlü bir ilgi noktası koyun0419
Gözler fotoğrafta bir şeylere takılma eğilimindedir, öyleyse siz de renkli bir çiçek demeti, gökyüzünde bir bulut, bir dağ, bir ağaç, bir sandal gibi ilginç bir nesneyi fotoğrafa dahil edin.

 

Ön plana ilginç bir obje yerleştirin0420
Bir dal, bir kaya, bir çit; fotoğrafınıza derinlik katmak için ön plana ilginç bir obje yerleştirin.

 

 

Temel ilgi noktasını merkezden dışarı kaydırın0421
Ufuk çizgisi veya temel ilgi noktasının fotoğraf karesinin tam ortasında olmaması, fotoğrafı daha ilginç hale getirir. Ufuk çizgisini fotoğraf karesinin üsten ya da alttan 1/3 boy aşağı ya da yukarı yerleştirin veya ilgi noktasını sol ya da sağdan 1/3 oranında içeri yerleştirin. Gerçekten size hitap eden bir kompozisyon yaratana kadar denemeler yapın.

 

Ölçek tespiti için fotoğrafa insan sokun0422
Özellikle fotoğrafta, yanına bir insan yerleştirmediyseniz bir uçurum o kadar da derin görünmeyebilir. Bazı karelere bir insan dahil etmek, fotoğrafını çektiğiniz nesnenin korkunç boyutunu ortaya çıkarır.

 

Dikkat çekmek için hat kullanın0423
Yol, nehir ya da çit gibi hat şeklinde bir görüntü fotoğrafınızı dikkat çekici hale getirir. Gözlerinizi esas çekim nesnesine yönlendiren hat şeklinde bir görüntünün olduğu bir nokta ya da açı belirleyin.

 

Doğru ışığı bekleyin0424
En doğru ışık, sabah gün doğuşundan hemen sonra ya da gün batımına yakın bir zamanda elde edilir. Öğlen güneşinin ışığı keskin ve daha az çekicidir; fotoğrafı mümkünse sabah ya da akşama doğru çekin.

 

Kötü havada da fotoğraf çekin0425
Yağmurlu günlerin sizi resim çekmekten alıkoymasına izin vermeyin. Yağmurla cilalanmış renklerin kırmızı oranı artar. Kapalı günlerde, fotoğrafınızı aydınlatmak için renkli bir nokta bulmaya çalışın.

 

İnsan fotoğrafı çekme

İpuçlarını dikkate alın:

  • Objenizin yüz hatlarını güzel göstermek istiyorsanız, bulutlu gün ışığı veya pencereden içeri sızan ışık gibi, yumuşak ve dağılmış ışık kullanın.
  • Öğeleri birbirinden ayırmamak için, sade ancak objenizin tasviriyle bağlantılı olacak bir arka plan tercih edin.
  • Kol ve bacakları asla eklem yerlerinden keserek almayın. Tam yarıdan almak da kötü bir etki bırakır. İdeali 2/3’ünü görüntüye dahil etmektir
  • Büst kompozisyonunda çekmek için objenize yaklaşın. Daha az geleneksel bir yaklaşım isterseniz, geriye gidip tüm figürü gösterin.
  • Makinenizi, objenizin göz hizasına veya biraz aşağısına ayarlayın.
  • Ellerin duruşuna ve başın açısına özellikle çok dikkat edin. Portre çalışmasında, eller ve baş, kolaylıkla biçimsiz görünebilir.

Objenin yerleştirilmesi

Fotoğrafa bakan insanların dikkatini çekmek için, fotoğraflarınızı kararlı ve etkili bir kompozisyonda çekin. Resmi bir düzenlemede, tüm ilginin fotoğrafınızın temel ilgi objesine yoğunlaşmasını istediğiniz durumlar hariç, objeyi tam ortaya yerleştirmekten kaçının.

Açık alan: Makinenizin görüş açısı önünden geçen birini çektiğinizde, bu kişi merkezin dışındaysa, genellikle görüntü daha etkileyici olur. Açık alanı, çektiğiniz kişinin ilerlediği yönde bırakın. Aynı şekilde, çekilen kişi belli bir yöne bakıyorsa, açık alanı o yönde bırakmak en iyisidir.

Üçte bir kuralı: İnsanların habersiz çekilen fotoğraflarında, genellikle üçte bir kuralını uygulamak akıllıcadır. Fotoğraf karesini yatay olarak üç parçaya bölen iki yatay, dikey olarak üç parçaya bölen iki de dikey çizgi olduğunu varsayın. Kompozisyonun en önemli öğesini, genellikle yüzü (ya da portreyse gözleri), bu çizgilerin kesiştiği noktalardan birine yerleştirin.

 0426

Farklı ışıklandırmalarla fotoğraf çekme

0427Batan güneşin sıcak ışıltısı, öğlen vaktinin parıltısı, bulutlu bir günün loşluğu. Işığın atmosferini, verdiği duyguları ve öyküsünü yansıtarak sıradan bir fotoğrafı ayrıcalıklı bir fotoğrafa dönüştürebilirsiniz.

 

 

İç ısıtıcı bir ışık yaratın0428
Manzara, kent ya da insan fotoğraflarını zenginleştirmek için günün ilk ve son saatlerinin altın ışığını ve uzun gölgelerini kullanın.

 

 

 

 

 

Keskin gölgelerden kaçının

0429Bulutlu bir gün ya da loş bir ortamın hafif ışığını kullanarak keskin gölgelerden kaçının. Güneşli günlerde, fotoğraf makinenizin birden fazla flaş modu varsa, dolgu flaşını seçin. Bu, parlak gün ışığında bile flaşın patlamasını sağlar. Bu, yakındaki nesneler üzerine düşmüş gölgeleri doldurarak doğrudan güneş ışığında daha keyifli portreler oluşturur. Fotoğraf makinenizin kılavuzuna bakın.

 

 

Gece flaşı kullanın0430

Gece flaşı, arka plandaki bir görüntüyü yakalayacak olan düşük obtüratör hızı ile yakındaki bir objeyi aydınlatacak flaşı bir arada sunar. Özellikle arka planda gün batımı veya şehir ışıkları ile bir insanın fotoğrafını çekmek için idealdir.

 

Fotoğraf kompozisyonu hazırlama 

Fotoğraftaki her öğenin, bütün üzerinde bir etkisi vardır, öyleyse makineyi doğrultup hemen deklanşöre basmayın. Her fotoğrafın, onu bir şahesere dönüştürecek kompozisyonuna biraz zaman ayırın.

Farklı pozisyon arayın.0431
Aynı nesneyi hem dikey, hem de yatay olarak çekmeye çalışın ve farklı etkisini görün. Çoğunlukla yatay çekmeyi düşündüğünüz bir fotoğraf, dikey olarak beklenmedik sonuçlar verebilir.

 

 

Fotoğrafta temel ilgi noktası seçme0432

 

Çektiğiniz nesnenin ne olduğunu siz biliyor olsanız da, fotoğrafa bakan biri için, fotoğrafı karmaşık hale getiren çok fazla öğe, amacınızın anlaşılmasını zora sokabilir. Yakınlaşarak, zoom kullanarak ya da başka bir çekim açısı seçerek, önemsiz tüm öğeleri görüntüden çıkarın.

 

 

Bakış açısını ayarlama0433

Pozisyonunuzu değiştirin Çektiğiniz nesnenin ne kadar büyük ya da küçük olduğunu abartılı göstermek istiyorsanız, pozisyonunuzu değiştirin. İyice yere çömelip aşağıdan çektiğiniz bir insan, üzerinize eğilmiş kule gibi görünür. Ev hayvanınızı yukarıdan çektiğinizde ise komik derecede küçük görünecektir. Aynı şekilde, makinenizi sağa ya da sola bir miktar hareket ettirerek, kompozisyonu ciddi boyutlarda değiştirebilirsiniz.

Objeyi merkezin dışına alma0434

Fotoğrafını çektiğiniz nesneyi merkezin dışına almak, çoğu zaman kompozisyonu daha dinamik ve ilgi çekici hale getirir.
Nesneniz, fotoğraf karesini doldursa bile, nesnenin en önemli parçası (örneğin, portrenin gözleri), tam ortada olmamalıdır.

Üçte bir kuralını uygulayın0435
Merkez dışına alınmış objeyle fotoğraf kompozisyonu oluşturmanın en kolay yolu, vizörünüzün karelere bölünmüş bir oyun tahtası olduğunu varsaymaktır. Fotoğraf nesnesini, tam ortadaki kare içine yerleştirmekten kaçının ve üçte bir kuralını uygulayın. Fotoğraf nesnenizi, fotoğraf karenizi böldüğünü varsaydığınız çizgilerden biri boyunca yerleştirin.

 

 

 

Ufuk çizgisine dikkat edin0436

Fotoğrafta objeyi merkez dışına yerleştirmek ne kadar doğruysa, merkez dışındaki (ve düz) bir ufuk çizgisi için de aynı şey geçerlidir.

 

 

 

 

0437

Ufuk çizgisini tam ortaya yerleştirerek fotoğrafınızı ikiye bölmekten kaçının. Geniş alan duygusu yaratmak için, ufuk çizgisini fotoğraf karesinin alt bölümüne yerleştirin. Yakınlık duygusu yaratmak için, ufuk çizgisini fotoğraf karesinin üst bölümüne yerleştirin.

 

 

 

 

Bu bilgiler Kodak web sitesinden alınmıştır. Tüm metin ve fotoğraflar Kodak firmasına aittir.

0401 0402

%d blogcu bunu beğendi: